zondag 29 augustus 2010

Dias Latinos Amersfoort


Al een aantal jaren wordt er in Amersfoort het festival Dias Latinos georganiseerd. Het stadscentrum van Amersfoort staat dan een heel weekend lang in het teken van de Zuid-Amerikaanse/Caribische cultuur en muziek.

Dit jaar ging ik er heen en ik moet zeggen: het was in één woord grandioos! Er waren livebands en er werd salsa, bachata en merengue op straat en op speciaal daarvoor opgebouwde podia gedanst. Natuurlijk waren er ook demo's, waarvan sommige bijzonder spectaculair waren.

Tot nu toe heb ik alleen op dansvloeren salsa gedanst, het was dus voor het eerst dat ik gewoon op straat danste. Ik moest in het begin wel even wennen aan de wat stroevere ondergrond, maar eenmaal gewend, ging het dansen op straat best goed. Al was het wel zo prettig dat er ook een podium was waar je op kon dansen(is wat gladder dan straatstenen). Ik heb in ieder geval tot in de kleine uurtjes staan dansen.

Achteraf zat ik te denken wat het festival nou zo bijzonder leuk maakte. Volgens mij zat het 'm in de feestelijke en relaxte sfeer die er heerste, en in de leuke interactie tussen optredende artiesten en het publiek. Uiteraard zat het weer (op zaterdag) ook mee.

Het was in ieder geval wat mij betreft zeer geslaagd en als het even kan, ga ik volgend jaar weer.

Meer info over Dias Latinos is te vinden op:
www.diaslatinos.nl

Hieronder staan een aantal YouTube video's van Dias Latinos, dan kun je een beetje een indruk krijgen van dit evenement!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten