zondag 16 mei 2010

Bachata workshop


Salsa is inmiddels een bekende latin-dans. Minder bekend bij het grote publiek is bachata. De muziek waar bachata op gedanst wordt is een stuk rustiger dan die van salsa en de dans zelf heeft een behoorlijk sensueel karakter. Ik vind het een hele mooie dans en ik neem daarom iedere gelegenheid te baat om er meer van te leren.

Gisteren gaf Lee El Gringuito uit Amerika hier in Den Haag een bachata-workshop. Uiteraard kon ik deze gelegenheid niet aan me voorbij laten gaan, dus heb ik de workshop gevolgd. Het was behoorlijk intensief, Lee behandelde in een hoog tempo allerlei figuren en technieken. Ik heb er een hoop van geleerd, al zal ik er helaas niet alles van kunnen onthouden. Het bijwonen van de workshop was voor mij in ieder geval beslist de moeite waard!

Hieronder twee YouTube video's van Lee El Gringuito in actie:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten