donderdag 7 januari 2010

Gladheid door winters weer


De laatste weken is het vaak glad door het winterse weer. Van de week was het zelfs zo dat ik er gewoon niet in slaagde om een bruggetje over te gaan. Deze was helemaal bedekt met ijs en daarbij vrij steil. Ik was afgestapt, omdat ik dacht dat het dan wel te doen was. Maar nee, ik kreeg geen grip. Gelukkig kreeg ik hulp van twee jongens van een jaar of 14 (hoogstwaarschijnlijk leerlingen van de nabijgelegen middelbare school). Ze adviseerden mij om vlak langs de balustrade van de brug te lopen, want daar was het ijs vrij ruw. Terwijl met de fiets aan mijn hand over het ruwe stukje liep, hielpen de jongens door de fiets te duwen. Op die manier kwam ik aan de andere kant zonder onderuit te gaan. Het was zeer sympathiek van ze om te helpen.

Overigens hoorde ik gisteren van iemand dat het bij gladheid een goed idee is om schuursponsjes onder je schoenen te binden. Nog niet geprobeerd, maar het lijkt me geen gek idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten